Vanmorgen eerst op bezoek bij Maxim. Een pleegzoon van Orysia. Maxime ligt in het kinderziekenhuis met levercirrose. Zijn (inmiddels overleden) moeder was alcoholist en Maxime heeft daardoor levenslang medicijnen en medische begeleiding nodig. We ontmoeten een montere jongen die ons met een warme blik begroet. Orysia komt even later ook binnen nadat ze de benodigde medicijnen voor die dag heeft gekocht. In Oekraïne is de opname dan wel gratis, medicijnen en eten moet je zelf regelen. Voor Orysia betekent dat circa 100 euro per maand kosten voor medicijnen en twee keer per jaar een ziekenhuisopname van ongeveer twee weken waarvan de kosten minimaal 50 euro per dag bedragen. Vanwege de kosten heeft Maxime twee keer eerder een pleeggezin moeten verlaten. Gelukkig is hij nu onder de hoede van Orysia, maar voor haar een hele opgave om het geld bij elkaar te krijgen. Gelukkig helpt Viktor haar ook.

Na het kinderziekenhuis vertrekken we richting Ostrig naar het Mental Hospital. Op de pagina van het Mental Hospital een uitgebreid verslag.