Tijdens een bezoek aan Rivne in september 2015 ontmoetten Dirk Jan en Marianne de pasgeboren Sofia en haar ouders. Sofia was toen twee dagen oud en geboren met de ernstige huidziekte ‘Harlekijn-Ichtyosis’. Een ernstige huidziekte waarbij er gemakkelijk beschadigingen ontstaan met het risico op (dodelijke) infecties. De noodzakelijke behandelingen (regelmatig insmeren met medicinale zalf) zijn onbetaalbaar voor haar ouders.

Local Care heeft een ‘Club van honderd’ gestart. We zoeken 100 donateurs die zich voor langere tijd met een donatie van 2 euro per maand aan dit project willen verbinden. Zo kan Sofia een redelijk normaal leven leiden. Ook meedoen? Neem contact met ons op, of doneer speciaal voor dit project.

Sofia haar moeder kan elk moment bevallen van een zoontje, ze is opgenomen in het ziekenhuis. Sofia is bij familie in de regio Rivne en maakt het goed. Een extra voorraad zalf gaat mee met het noodtransport dat we op dit moment voorbereiden.