We ontvingen op donderdag 17 maart bericht uit Rivne dat de vrachtwagen is gearriveerd. Met vereende kracht zijn alle goederen uitgeladen. Later zullen de goederen verdeeld worden over diverse locaties. Een deel gaat naar Igor en Orysia en hun gezin, een deel naar de vluchtelingen die nu uit het oosten worden opgevangen, een deel naar het Mental Hospital Ostrig en er worden ook goederen gebracht naar het ziekenhuis in Rivne.

De vrachtwagen van Viktor kwam een week eerder naar Nederland met een vracht en was beschikbaar voor ons om onze aangekochte goederen naar Oekraïne te vervoeren. Samen met de vrijwilligers van de gereformeerde kerk vrijgemaakt Oost in Enschede hebben we de hele vrachtwagen kunnen vullen en deelden we de kosten voor de brandstof van de terugreis. Van Tol versunie en Foodpartners Woerden  hebben ons enorm geholpen met de inkoop van goederen. Naast etenswaren, luiers, toiletpapier, water, powerbanks, zaklampen, slaapzakken, kleding en dergelijke, zijn er ook kindertekeningen meegegaan om ook de kinderen te laten weten dat wij aan ze denken. Een artikel over de tekeningen uit Enschede is hier te lezen.

We bedanken onze donateurs en sponsoren hartelijk voor de hulp. Over 3 tot 4 weken verwachten we dat Viktor weer een vrachtwagen kan sturen voor de volgende zending. We bereiden een en ander al vast voor en laten snel weten welke goederen met het transport mee kunnen.