In Ostrig, op zo’n 50 kilometer van Rivne, in het westen van Oekraïne, ligt het Regional Psychiatric Hospital Ostrig.  Zo’n 10 verschillende afdelingen zijn gevestigd in een complex van verschillende oude gebouwen.

Dr.Alexander, psychiater, is op de mannenafdeling de steun en toeverlaat van de mannen met een psychische aandoening. Hij regelt de medicatie en heeft de dagelijkse leiding over het personeel. Via pastor Viktor (onze contactpersoon ter plaatse) uit Rivne geeft Local Care hen al geruime tijd financiële ondersteuning. Viktor brengt extra voedsel, puzzels, vitamines, kleding enz.

Nu tijdens de oorlog is het extra zwaar. Er is tekort aan voedsel en Dr.Alexander heeft zelfs familie van de patiënten gevraagd hun familielid op te halen en thuis te verzorgen. Dat lukt niet voor iedereen.  De mannen van Ostrig blijven dringend hulp nodig hebben. Met het eerste hulpmiddelentransport konden we wat zorgen verlichten. Een tweede transport is in voorbereiding.

Help ons hen te helpen, doneer voor noodhulp Oekraïne.