De realisatie van een zorgboerderij gebaseerd op de lokale behoeften in Oekraïne

Orysia en Igor Prymak

Viktor Zaychuk, coördineert ter plaatse

februari 2018

We hopen in 2025 het gebouw op te kunnen leveren waarna het project in een andere fase terecht zal komen

Voor de aankoop van het pand, terrein, verbouwing en inrichting verwachten we totaal € 100.000 nodig te hebben.

Er worden verschillende acties gevoerd:

De volgende bedragen zijn al ontvangen:

• Appelboomproject € 4.440,92 voor de keuken
  • PKN Mijdrecht € 10.000 voor het dak
  • Sinterklaascentrale € 2.500 voor materiaal voor kinderen
  • Wikkelcentrale Rijswijk €      gereserveerd voor de electra

Tijdens de ontmoeting in Taizé bleek het de droom van Dirk Jan en Viktor Zaychuk dat er in de buurt van Rivne een vorm van zorgboerderij zou ontstaan. Het werd de wens van Dirk Jan dat deze droom na zijn overlijden zou worden gerealiseerd. Dit was voor Local Care de aanleiding om met het project van start te gaan. Samen met de in Oekraïne gevestigde Stichting “Hope” willen we dit project vorm gaan geven.
Viktor stelde voor om het huis Dim imeni Dirk Jana te noemen: “huis vernoemd naar Dirk Jan”. Inmiddels is de verbouwing bijna klaar. Er is een moestuin en rond DDJ scharrelt allerlei kleinvee rond. Het begint steeds meer op een boerderij te lijken.