Algehele ondersteuning welzijn patiënten.

Local care helpt bij de aanschaf van nieuw beddengoed, verzorgingsmiddelen en/of keukengerei. Daarnaast zamelen we periodiek mannenkleding in. Patiënten zijn vaak dakloos en krijgen dan bij ontslag schone en warme kleding mee.

Viktor Zaychuk (coördineert ter plaatse)

oktober 2011

Specifieke aanvragen van de Detox clinic worden altijd voorzien van een begroting van de kosten van aanschaf ter plaatse.

Uit de algemene giften wordt jaarlijks een bedrag aan dit doel toegekend, daarnaast worden – zo nodig – specifieke acties gestart.

Detox clinic Rivne

In de Detox clinic in Rivne worden kortdurig (maximaal 14 dagen) verslaafden opgevangen. Verwaarloosde daklozen worden hier opgevangen en krijgen een korte behandeling. Hier worden de patiënten ook gemotiveerd om zich vrijwillig bij een verslagingsprogramma aan te melden en op die manier structureel wat aan hun problemen te doen.

De zorg van de Detox clinic is vooral gericht op de korte termijn. Regelmatig verzorgt Local Care een inzamelingsactie voor mannenkleding. Op deze manier kunnen de patiënten weer goed aangekleed worden ontslagen. Het is immers vaak weer op straat waar ze weer terecht komen, goede en warme kleding is dan van groot belang.

2021-08 Transport

augustus 12th, 2021|

Op 11 augustus kwam Pastor Viktor met zijn truck naar Nederland. Een prachtige donatie van 8 pallets met medische hulpmiddelen, meer dan 100 zakken kleding en divers klein meubilair werd ingeladen. De mannenkleding gaat vooral naar de klinieken in Rivne en Ostrig. De mannen kunnen goed nieuwe en warme kleding gebruiken! De pallets medische hulpmiddelen worden met behulp van het ziekenhuis in Rivne verdeeld onder diverse ziekenhuizen. En natuurlijk hebben we ook wat meegegeven voor Sofia en Maxim.

2020-10 Nieuw beddengoed voor de Detox Clinic

oktober 31st, 2020|

Van de Detox in Rivne kregen we een verzoek voor hulp bij de aankoop van nieuw beddengoed. We hebben de situatie ter plaatse gezien en weten dat dit goed terecht komt.
De medewerkers stuurden al snel deze foto en laten weten heel blij te zijn met onze steun.
Dankzij onze donateurs is dit mogelijk, wij bedanken hen dus weer op onze beurt!

2020-06 Vrouwenafdeling Mental Hospital Ostrig

juni 12th, 2020|

Victor vertelde ons over Luda en Nina, ze verblijven op de vrouwenafdeling in Ostrig. Op de pagina van het Mental Hospital Ostrig een uitgebreider verhaal. We hebben besloten ook de vrouwenafdeling te gaan ondersteunen en hebben voor de aanschaf van een wasmachine en divers beddengoed een bijdrage toegekend.

Een ondersteuningsverzoek vanuit de Detox Clinic in Rivne voor lakens en handdoeken hebben we gehonoreerd met € 500

2019-05 Bezoek Oekraïne dag 4

mei 4th, 2019|

Vandaag bezoeken we de Mental Clinic en de Detox Clinic in Rivne.  Ook hier is een beperkt budget van circa 60 cent voor eten en 60 eurocent voor medicijnen beschikbaar is voor de patiënten. Opnames duren in de Mental Clinic ongeveer een maand, bij de crisisopvang in de Detox Clinic is dat maximaal een week.  In beide locaties zien we eenzelfde beeld als in Ostrig. Troosteloze slaapzalen, dunne matrassen en versleten dekbedden.

We sluiten het bezoek vandaag weer af bij Orysia en bezoeken nogmaals Dim Dirk Jana, deze keer kijken we iets gerichter naar wat er met spoed moet worden aangepakt. Het dak moet in ieder geval snel worden vervangen. We sluiten de dag met elkaar af aan de lange tafel in de keuken waar we van de kookkunsten van Igor genieten.

Tijdens dit bezoek lopen we  door het centrum van Rivne en wordt Viktor door een voorbijganger  aangesproken met de vraag of wij toeristen zijn. Hij antwoord: “Nee, dat is mijn familie” en zo is dat!