Vandaag bezoeken we de Mental Clinic en de Detox Clinic in Rivne.  Ook hier is een beperkt budget van circa 60 cent voor eten en 60 eurocent voor medicijnen beschikbaar is voor de patiënten. Opnames duren in de Mental Clinic ongeveer een maand, bij de crisisopvang in de Detox Clinic is dat maximaal een week.  In beide locaties zien we eenzelfde beeld als in Ostrig. Troosteloze slaapzalen, dunne matrassen en versleten dekbedden.

We sluiten het bezoek vandaag weer af bij Orysia en bezoeken nogmaals Dim Dirk Jana, deze keer kijken we iets gerichter naar wat er met spoed moet worden aangepakt. Het dak moet in ieder geval snel worden vervangen. We sluiten de dag met elkaar af aan de lange tafel in de keuken waar we van de kookkunsten van Igor genieten.

Tijdens dit bezoek lopen we  door het centrum van Rivne en wordt Viktor door een voorbijganger  aangesproken met de vraag of wij toeristen zijn. Hij antwoord: “Nee, dat is mijn familie” en zo is dat!