Detox clinic  –  VERSLAGEN

Op deze pagina vind je verslagen van noemenswaardige gebeurtenissen die met betrekking tot het project hebben plaatsgevonden. De verslagen zijn chronologisch gerangschikt. De informatie op deze pagina wordt nog aangevuld en is mogelijk nog niet compleet. Een algemene beschrijving, lopende acties en de laatste nieuwsberichten staan op de hoofdpagina van het project.

Heb je vragen over ons project, of wil je ons helpen?  Neem dan contact met ons op, we informeren je graag.

mei 2019

Bezoek aan de Toxic Clinic

We worden hartelijk ontvangen en krijgen informatie over de kliniek. Hier worden personen – veelal daklozen – opgevangen die met verslavingsproblemen kampen. Zij krijgen een korte behandeling, worden geadviseerd om zich vrijwillig in een verslagingskliniek te laten opnemen en kunnen maximaal 1 week verblijven. Na een week worden mensen weer ontslagen en komen vaak toch weer op de straat terecht. Patiënten keren vaak weer terug, zijn veelal dakloos en hebben geen familie. Het enige wat de kliniek kan doen is ze zo goed mogelijk aangekleed weer laten vertrekken. Daarom zullen we binnenkort weer een actie voor mannenkleding gaan starten.

We zien hier ook weer de troosteloze zalen en minimale voorzieningen in een kleine keuken. Wanneer we al buiten staan komt de directeur nog snel even achter ons aan gelopen met de opmerking dat ze voor de keuken hard nieuwe pannen nodig hebben.