Foto’s

Nieuwe bedden

ACTIE 2021

Algehele ondersteuning welzijn patiënten.

Regelmatig worden producten voor persoonlijke verzorging, iets extra’s voor bij de maaltijd of puzzels voor ontspanning voor de patiënten aangeschaft om zodoende hun omstandigheden een beetje te veraangenamen.

Dr Alexander (hoofd afdeling mannen)

Dr. Lludmyla (hoofd afdeling vrouwen)

Viktor Z (coördineert ter plaatse)

1 januari 2009

Dit betreft een doorlopend project

Doel is om een bedrag van circa 100 euro per maand aan dit project te besteden

Uit de algemene giften wordt jaarlijks een bedrag aan dit doel toegekend

Foto’s

Sofia’s club van 100

Doorlopend

Algehele ondersteuning welzijn patiënten.

Dr Alexander (hoofd afdeling mannen)

Dr. Lludmyla (hoofd afdeling vrouwen)

Viktor Z (coördineert ter plaatse)

1 januari 2009

Dit betreft een doorlopend project

Doel is om een bedrag van circa 100 euro per maand aan dit project te besteden

Uit de algemene giften wordt jaarlijks een bedrag aan dit doel toegekend

Laatste nieuwsberichten Acties

2022-01 “Uit ons dak voor onderdak” behaalt een prachtig resultaat

januari 2nd, 2022|

In Mijdrecht heeft de Protestantse Gemeente Mijdrecht vandaag het project “Uit ons dak voor onderdak” afgesloten. Ondanks dat zij door de maatregelen rondom Corona erg veel tegenslag kenden, konden zij aan Marianne een cheque uitreiken van maar liefst €. 21.300. Een korte impressie van het project en bedankje van de betrokkenen in Oekraïne is hier  te zien. Meer lezen over het project?  Kijk dan eens op de pagina van Dim Imeni Dirk Jana.

2021-09 Elektra heb je niet zomaar in Oekraïne

september 7th, 2021|

Nu de buitenkant van Dim Dirk Jana bijna klaar is, komt de binnenkant aan de beurt. Al maanden worden er voor bereidingen getroffen voor de aanleg van Elektra. Dat is een langdurig proces. Via verschillende instanties moeten papieren worden geregeld waarna je weer naar de volgende instantie wordt verwezen. Pastor Viktor is ongeveer halverwege het proces en heeft al een ordner vol met papieren verzameld. We wensen hem veel succes en sterkte met dit moeizame proces en vertrouwen erop dat het uiteindelijk goed komt. Zodra de elektriciteit is aangesloten kan de bedrading en installatie in Dim Dirk Jana worden aangepakt. Dankzij de steun van Wikkelbedrijf Rijswijk hebben we hiervoor al geld klaarliggen.

2021-07 Mijdrecht pakt weer uit

juli 7th, 2021|

Dim Dirk Jana wijn!
De werkgroep heeft de hand weten te leggen op een mooie partij rode en witte wijn voor een nog mooiere prijs.
Deze rode Cabernet/Shiraz/Merlot wijn en de witte Cabernet/Sauvignon Blanc wijn kosten normaal in de winkel €8,98, maar mogen wij u nu aanbieden voor €7,50!

Bovendien gaat de opbrengst naar ons mooie project!
U kunt de wijn kopen op de woensdagochtend in de Rank als er koffie drinken is. Wel contant betalen dan. Ook kunt u de wijn bestellen bij Diny Schpper, tel: 06-36178462 email: dinyschipper@gmail.com of bij
Erna ter Wee, tel: 06-29016001(na 18.00 uur) e-mail: ernaterwee@outlook.com

Wij zeggen alvast: Proost!!

Mijlpalen & belangrijke gebeurtenissen

maand JJJJ

Titel

We helpen Andra op weg

Voor Andra was het leven zwaar omdat zij in een kindertehuis in het oosten van Roemenië opgroeide.

Haar ouders konden niet voor haar zorgen en omdat Andra geboren werd met een gespleten verhemelte én gespleten kaak waren haar kansen in het leven minimaal. Jaren geleden ontmoetten wij haar bij toeval en dankzij een medisch hulpproject konden wij Andra helpen door middel van een operatie. Zij was toen ongeveer tien jaar.

Ook Andra is een vechter en gelukkig kon ook zij goed leren. Na haar middelbare schoollopleiding begon zij aan een studie Geschiedenis. Zij mocht zolang zij studeerde nog bij het kindertehuis blijven wonen, maar zodra zij afgestudeerd was moest ze op eigen benen staan. Zij vond echter geen baan op haar vakgebied. Zij kwam terecht bij een koeriersbedrijfje waar zij kan blijven werken als zij haar rijbewijs haalt. Maar daar heeft zij het geld niet voor. Nu kunnen wij haar, dankzij een sponsor van Local Care, letterlijk “op weg” helpen. Andra zal ook huisvesting moeten vinden en ook daar gaan we haar bij ondersteunen. We twijfelen er niet aan dat Andra uiteindelijk voor zichzelf zal kunnen zorgen en een toekomst zal kunnen opbouwen in Roemenië.

april 2015

september 2013

Een bijzondere ontmoeting

Op zaterdag 14 september jl. vierde Zending over Grenzen haar 40-jarig bestaan in De Pijler in Lelystad. Er waren ook twee jonge vrouwen uit Roemenië die vertelden hoe hun leven als kind in een kindertehuis was veranderd door de hulp van Zending over Grenzen. Toen zij het podium opkwamen zagen we het direct en zeiden: ” Dat lijkt Andra wel, het meisje waarvoor wij ooit een operatie aan haar verhemelte hebben betaald”.

Wij hadden Andra in 1999 ontmoet in een kindertehuis waar we voor een ander kind op bezoek waren. Een onderwijzeres vroeg ons Andra te helpen omdat het voor haar toekomst heel belangrijk zou zijn om goed te kunnen spreken. Met behulp van een aantal gulle gevers en de collectes van de zondagse kerkdiensten in het Utrechtse Diakonessenhuis, konden wij toen een ingrijpende operatie betalen.

En nu stond ze daar: een sterke , jonge vrouw die vertelde over haar jeugd in het kindertehuis waar ze was gebracht door haar moeder die niet voor haar kon zorgen en waar ze weinig liefde van had ervaren. Maar de knuffel die ze van wildvreemde mensen kreeg toen ze tien jaar was, kon ze zich nog goed herinneren ! We stonden perplex: 14 jaar geleden hadden we haar voor het eerst gezien en na haar operatie nooit meer iets van elkaar vernomen, nu konden we haar opnieuw in onze armen sluiten en die knuffel van weleer nog eens dunnetjes over doen. Andra vertelde dat ze nog steeds in het kindertehuis woont. Dat komt omdat ze nog studeert. Over een half jaar is ze klaar met haar studie Geschiedenis en hoopt ze daarin een baan te vinden. Dan zal ze ook het kindertehuis verlaten.

We mailen elkaar nu en zijn vastbesloten elkaar niet meer uit het oog te verliezen.