Begin 2020 kregen we van Viktor het verhaal van Nina te horen. Hij vond haar op straat in de winterkou, ze had bevriezingsverschijnselen en een flinke wond in haar gezicht. Viktor nam haar mee en vond onderdak voor haar in het mental hospital Ostrig. Op de vrouwenafdeling werd zij opgenomen, ondanks dat niemand wist wie ze was en er dus ook geen financiële vergoeding was. Local Care heeft geholpen met een bijdrage voor lakens, beddengoed, shampoo en dergelijke. Dit was de start van het contact met de vrouwenafdeling van Ostrig. In de volgende zomer hebben we ze kunnen helpen met de vervanging van een wasmachine en magnetron.

Afgelopen september lukte het Viktor om voor Nina een identiteitsbewijs te krijgen, daarmee komt er ook een toelage van de staat en is haar plaats in Ostrig ook verzekerd. Dat was eigenlijk sowieso al het geval, want niemand van de afdeling wil meer dat Nina vertrekt. Sinds zij is opgenomen, komt Viktor regelmatig langs met iets extra’s, dat hebben de andere patiënten ook wel in de gaten dus Nina is nu het populairst van de hele afdeling.

Ook op dit moment bezoekt Viktor de mannen en vrouwen van het Mental hospital Ostrig regelmatig. De omstandigheden zijn er nu nog lastiger en zijn bezoeken dus des te belangrijker.

Help ons hen te helpen, doneer voor noodhulp Oekraïne.