In 2019 maakten we kennis met Orysia en haar man Igor. Zij wonen in Nova Ukrainka (nabij Rivne), waar zij -naast hun eigen kinderen- meer dan 20 pleegkinderen onder hun hoede hebben of hebben gehad. Het zijn vaak kinderen die om uiteenlopende redenen maar moeilijk een pleeggezin kunnen vinden. De jongsten zijn zo’n jaar of vijf. Anderen zijn al ouder en zijn inmiddels het huis uit, maar komen nog geregeld thuis. Een groot gezin dat onder de adequate leiding van Orysia en Igor uitstekend is georganiseerd; iedereen heeft een taak in het huishouden. Het is een plezier om bij hen te gast te zijn.
Het grote gezin woont naast het terrein waarop Local Care sinds 2019 het project  Dim Dirk Jana is gestart. Orysia, Igor en hun kinderen spelen hierbij een belangrijke rol.

Igor, Orysia en Viktor zorgen er nu samen voor dat Dim Dirk Jana versneld geschikt wordt wordt gemaakt voor de opvang van vluchtelingen uit het oosten van het land.

Help ons hen te helpen, doneer voor noodhulp Oekraïne.