Bij elk bezoek dat we brengen aan het Mental Hospital in Ostrig is hij een vertrouwd gezicht: Anatoly begroet ons met een brede glimlach en zingt ons soms toe. Snel schiet hij even weg en komt terug met geplukte bloemen uit de tuin voor de dames onder ons.  Anatoly is een zelfverklaard afstammeling van de tsaren. Misschien is het daarom dat hij zo’n voorliefde heeft voor ons koningshuis. Tijdens ons laatste bezoek brachten we puzzels mee waaronder ook de puzzel van de verloving van Willem Alexander en Maxima. Nadat deze was voltooid kreeg de puzzel een mooi plekje bij de ingang van de kamer, dichtbij een paar belangrijke iconen. Sindsdien wordt bij het binnengaan van de kamer niet alleen een kruisje voor de heilige geslagen, maar in één moeite door ook voor ons koningshuis.

Een deel van de patiënten van het mental hospital is sinds het begin van de oorlog naar huis gestuurd. Voor de overige patiënten zijn het ook onzekere tijden, Viktor bezoekt ze nog steeds regelmatig en een deel van de goederen die recent zijn aangekomen, zullen door Viktor naar Ostrig worden gebracht. We maken ons zorgen om het welzijn van deze kwetsbare groep mensen die het in Oekraïne ook voor de oorlog al niet gemakkelijk hadden.

Help ons hen te helpen, doneer voor noodhulp Oekraïne.